وبلاگ کلوچ

وبلاگ کلوچ

وبلاگ کلوچ

وبلاگ کلوچ

وبلاگ کلوچ

۱۶ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

سرقت مسلحانه داعشی‌های قلابی از ایستگاه هلال‌احمر

سرقت از هلال احمر,سرقت داعشی های قلابی,داعش در ایران,

5 فرد مسلح با حمله به ایستگاه هلال‌احمر، خود را از اعضای گروهک تروریستی داعش جا زدند و با تهدید، دست به سرقت آمبولانس، پول و تجهیزات اداری زدند.ساعت یک بامداد پنجشنبه 5مرد که مسلح به کلت کمری و کلاش بودند وارد ایستگاه هلال احمر مستقر در کیلومتر 35تهران- قم شدند و با تهدید اسلحه، خود را از اعضای گروهک تروریستی داعش معرفی کردند. آنها دست و پای کارکنان هلال احمر را بستند و در نهایت پس از 3ساعت گروگانگیری و جست‌وجو در داخل ایستگاه، علاوه بر سرقت پول و تجهیزات اداری، یک دستگاه آمبولانس سازمان و یک پراید را هم دزدیدند و فرار کردند.

سرقت مسلحانه داعشی‌های قلابی از ایستگاه هلال‌احمر

با اعلام گزارش این سرقت مسلحانه به کلانتری 176حسن‌آباد، مأموران راهی آنجا شدند و با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت جست و جو برای شناسایی دزدان را شروع کردند. همزمان با این حادثه، شایعه‌ها درخصوص حمله مسلحانه گروهک داعش شروع شد. این شایعه‌ها دست به‌دست می‌چرخید به‌طوری‌که در مدت‌ زمان کوتاهی همه از شایعه بمبگذاری اعضای داعش داخل آمبولانس سازمان هلال‌احمر صحبت می‌کردند.

در چنین شرایطی تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در کمتر از 24ساعت نتیجه داد و آنها موفق شدند 5سارق مسلح را شناسایی کنند. کارآگاهان ساعت یک بامداد جمعه هر 5متهم را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان حوالی شهریار دستگیرکردند و به همه شایعات پایان دادند.

سرقت مسلحانه داعشی‌های قلابی از ایستگاه هلال‌احمر

بررسی‌ها حکایت از این داشت که این 5نفر بین 22تا 30ساله هستند که پیش از این نیز به اتهام شرارت از سوی پلیس و دستگاه قضایی تحت تعقیب بودند. این اراذل و اوباش که همگی بچه‌محل هستند در تحقیقات به گروگانگیری و سرقت مسلحانه اعتراف کردند و مدعی شدند که هنگام سرقت خود را از اعضای داعش جا زده بودند تا طعمه‌هایشان را بترسانند. در همین حال، سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در این خصوص گفت: متهمان دستگیر شده هیچگونه وابستگی به گروهک داعش ندارند و سابقه دار هستند که تحقیقات از آنها ادامه دارد تا ابعاد پنهان ماجرا آشکار شود.

سرقت مسلحانه داعشی‌های قلابی از هلال‌احمر

  • مجید نقدی

سرقت مسلحانه از طلافروشی

شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۵ ق.ظ

جزئیات کامل سرقت مسلحانه از طلافروشی خانی آباد+عکس ها

سرقت مسلحانه از طلافروشی خانی آباد

سرقت مسلحانه در اصفهان خیابان کاشانی,سرقت مسلحانه طلافروشی در اصفهان,سرقت مسلحانه گلپایگان,سرقت مسلحانه در ایران,سرقت مسلحانه بانک در ایران,سرقت های مسلحانه در ایران,سرقت مسلحانه ایران,بزرگترین سرقت مسلحانه در ایران,سرقت مسلحانه مشهد,سرقت مسلحانه در مشهد,سرقت مسلحانه طلافروشی مشهد,سرقت مسلحانه بانک ملت مشهد

به گزارش بی اس ام اس از خبرگزاری تسنیم، در ساعت 21 نوزدهم مرداد ماه، وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی در منطقه خانی آباد – خیابان ماهان – روبروی مسجد چهارده معصوم به کلانتری 152 خانی آباد اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسیهای اولیه و بنا بر اظهارات صاحب طلافروشی، چهار مرد کاملاً سیاه پوش درحالیکه همگی دارای البسه یکسان مشکی بوده و جهت پوشاندن صورتهای خود نیز از کلاه ایمنی موتورسیکلت استفاده کرده بودند، با تهدید دو قبضه اسلحه جنگی کلاش اقدام به سرقت مسلحانه از طلافروشی کرده و نهایتاً پس از سرقت بیش از 4 کیلوگرم طلا و جواهرات (بنا بر اظهارات صاحب طلافروشی)، همراه با تیراندازیهای مکرر در خیابان با دو دستگاه موتورسیکلت آپاچی از محل متواری شده‌اند.

سرقت مسلحانه,سرقت از طلافروشی

با اعلام خبر سرقت مسلحانه به پلیس آگاهی، بلافاصله کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقتهای مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حاضر و همزمان هماهنگیهای لازم با شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و دستورات قضایی در این خصوص از سوی مقام قضایی صادر شد. صاحب طلافروشی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: من و برادرم در طلافروشی بودیم؛ حدوداً ساعت 21 بود که چهار نفر سیاه پوش مسلح به دو قبضه اسلحه کلاش وارد مغازه طلافروشی شدند و ضمن تیراندازی در داخل مغازه که حتی یکی از گلوله‌های شلیک شده نیز به دیوار پشت سر من برخورد کرد، دو نفر از سارقان ما را از مغازه بیرون کردند؛ در حالیکه دو نفر از آنها در مقابل در طلافروشی ایستاده و با تیراندازی‌های هوایی (به حالت رگبار) مانع از نزدیک شدن مردم به طلافروشی می‌شدند، دو نفر دیگر اقدام به سرقت طلا و جواهرات داخل ویترین مغازه کرده و پس از انجام سرقت، به سرعت سوار دو دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ شده و از محل متواری شدند.

سرقت مسلحانه,سرقت از طلافروشی

صاحب طلافروشی در خصوص علت به رگبار بسته شدن خودرو شخصی‌اش نیز به کارآگاهان گفت: زمانیکه سارقان با دو دستگاه موتورسیکلت اقدام به فرار کردند، با خودرو شخصی زانتیا آنها را تعقیب کردم؛ در حین تعقیب، ضربه‌ای با ماشین به یکی از موتورها وارد کردم که باعث شد تا راننده تعادلش را از دست بدهد و موتورسیکلت به همراه دو سرنشین آن به زمین افتد؛ پس از واژگونی موتور، ترک نشین که مسلح به اسلحه کلاش بود، اسلحه خود را به سمت ماشین من گرفت و آن را به رگبار بست؛ در آن لحظه تنها توانستم خودم را در زیر فرمان پنهان کنم تا گلوله‌های شلیک شده به من برخورد نکند؛ در حالیکه دیگر امکان روشن شدن موتورسیکلت وجود نداشت، یکی از سارقان (راننده موتور) به همراه دو سارق دیگر با موتور از محل متواری شد و فرد مسلحی نیز که اقدام به شلیک گلوله به سمت ماشین کرده بود نیز با تهدید راننده یک دستگاه خودرو عبوری پژو پرشیا، راننده پژو را مجبور کرد تا او را از محل خارج کند.

کارآگاهان اداره یکم با بررسی سوابق موتورسیکلت به جای مانده از سارقان اطلاع پیدا کردند که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت در منطقه میدان شهدا بوده و روز قبل از سرقت طلافروشی، توسط دو جوان تنومند و قوی هیکل، زورگیری شده است.

با شناسایی صاحب موتورسیکلت، بلافاصله اقدامات پلیسی جهت شناسایی سارقان به عنف موتورسیکلت آغاز شد و نهایتاً یکی از مجرمان سابقه دار و از اراذل و اوباش سطح یک تهران به نام «علیرضا . گ» (متولد 1363) به عنوان سارق اصلی موتور شناسایی شد؛ بررسی سوابق این متهم نشان داد که وی بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت موتورسیکلت، سرقت داخل خودرو، حمل و نگهداری سلاح گرم، زورگیری، ضرب و جرح عمدی، قدرت نمایی، درگیری با مأموران و … بارها دستگیر و روانه زندان شده است.

سرقت مسلحانه,سرقت از طلافروشی

پس از شناسایی علیرضا، بلافاصله مخفیگاه وی در جنوب تهران شناسایی و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که وی همزمان با تاریخ سرقت از این محل متواری شده است.

تحقیقات جهت شناسایی دیگر اعضای گروه سارقان مسلح در دستور کار اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت و سه متهم دیگر پرونده به نام مراد . س (متولد 1358)، داوود . گ (متولد 1367) و مهرداد . ع (متولد 1370) نیز شناسایی شدند که این سه نفر نیز همانند علیرضا از محل سکونت خود متواری شده بودند.

با بررسی سوابق سه متهم دیگر و بررسی سوابق آنها مشخص شد که یکی از متهمان به نام «مراد . س»، متهم تحت تعقیب اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ است که در سوم تیر ماه در منطقه سیزده آبان و طی یک نزاع و درگیری خیابانی اقدام به ارتکاب جنایت کرده و عملاً از زمان ارتکاب قتل متواری است.

سرقت مسلحانه,سرقت از طلافروشی

سرانجام با انجام اقدامات پیچیده پلیسی، مخفیگاه هر چهار متهم در یک ویلای استیجاری در شمال کشور (استان مازندارن – شهرستان عباس آباد) شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه – با همکاری و مساعدت خوب فرماندهی انتظامی شهرستان عباس آباد – هر چهار متهم دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد دو قبضه اسلحه جنگی کلاش به همراه ده‌ها فشنگ جنگی کشف شد.

هر چهار متهم پس از دستگیری صراحتاً به سرقت مسلحانه از طلافروشی، در منطقه خانی آباد اعتراف کرده و عنوان داشتند که طلاهای سرقت شده را در تهران به یک خریدار اموال مسروقه فروخته‌اند که این شخص نیز دستگیر و مقادیری از طلا و جواهرات مسروقه کشف شد.

در اعترافات به دست آمده از متهمان مشخص شد که آنها از حدود یک سال پیش اقدام به تهیه دو قبضه اسلحه جنگی کرده بودند که در حال حاضر تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

منبع : تسنیم

سرقت مسلحانه از طلافروشی

  • مجید نقدی

سرقت و تجاوز دو جوان شیطان صفت به یک زن با ترفند طوطی

سرقت مسلحانه,سرقت,سرقت النوم,سرقت ادبی,سرقت از بانک,سرقت طلا فروشی,
سرقت مسلحانه در اصفهان,سرقت مسلحانه گلپایگان,سرقت به عنف,سرقت خودرو 

دو جوان متجاوز و شیطان صفت که مرتکب سرقت و تجاوز شده بودند توسط پلیس دستگیر شدند.
دو مرد جوان شیطان صفت که پس از سرقت طلا و اموال طعمه‌های خود اقدام به آزار و اذیت شاکیان می‌کردند با تلاش پلیس دستگیر شدند.
 سرقت,دزدی
به گزارش فارس، در مورخه 21/05/1393 فردی با مراجعه به کلانتری 119 مهرآباد جنوبی به مأمورین اعلام کرد : زمانیکه در محل کار حضور داشتم ، دو سارق جوان با
تهدید سلاح سرد وارد خانه ام شده و متأسفانه ضمن آزار و اذیت همسرم ، اقدام به سرقت کلیه وجوه نقد و طلا و جواهرات داخل خانه کرده اند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “سرقت منزل با سلاح سرد همراه با آزار و اذیت” ، پرونده به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .با توجه به حساسیت پرونده ، بلافاصله تحقیقات جهت شناسایی متهمین در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
همسر مالباخته پس از حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : در ساعت 10:00 مورخه 21/05/1393 آقایی زنگ آیفون را زد و گفت : طوطی ما در پشت بام خانه شماست اما من از او خواستم تا زنگ طبقه سوم را بزند ؛ پس از چند دقیقه همین شخص ، مجددا زنگ زد و گفت: طبقه سوم پاسخگو نیست؛ لطفا در را باز کنید. من همسایه تان هستم.
من نیز به تصور اینکه این شخص واقعا همسایه است در را باز کردم؛ بعد از چند لحظه، زنگ واحد ما زده شد و همین شخص درخواست کلید پشت بام را از من کرد؛ بدون آنکه در واحد آپارتمان خودمان را باز کنم درخواست کردم تا کلید پشت بام را از واحد طبقه چهارم بگیرد اما بعد از چند دقیقه دوباره زنگ خانه زده شد و همین شخص مدعی شد که طبقه چهارم او را نزد من فرستاده است.
به محض اینکه در واحد را باز کردم، جوانی حدوداً 24-22 ساله وارد خانه شد و با تهدید چاقو مرا مجبور به سکوت کرد. آن جوان با تهدید اقدام به گرفتن طلا و جواهرات کرد؛ زمانیکه این جوان مشغول بررسی طلاها بود تصمیم گرفتم تا از خانه فرار کنم اما این شخص به زور و با تهدید چاقو مانع از خروج بنده از خانه شد.
این فرد تهدید کرد اگر سر و صدا کنی ، تو را می کشم. بعد مرا به داخل یکی از اتاق ها برد و غیره؛ پس از آن و از طریق پنجره مشرف به داخل کوچه نفر دوم را صدا زد و نفر دوم نیز…
پس از آن مرا در داخل یکی از اتاق ها حبس کرده و هر دو نفر از خانه خارج شدند پس از چند دقیقه و در حالیکه بسیار ترسیده بودم ، زمانیکه دیگر صدایی نمی آمد از اتاق بیرون آمدم و دیدم که آنها رفته اند.
کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی ، در سلسله اقدامات پلیسی خود اقدام به چهره نگاری تصاویر دو سارق کرده و با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی “فرشاد . ق” ( 21 ساله ) شدند که برابر سوابق موجود در پرونده اش ، در سال 1391 به اتهام کیف قاپی توسط پلیس آگاهی شهریار دستگیر و روانه زندان شده بود.
با شناسایی تصاویر  “فرشاد . ق” از سوی شاکیه ، دستگیری وی در دستور کار کاراگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه فرشاد در منطقه نسیم شهر (اکبرآباد ) – خیابان شهید رجایی شدند .
 سرقت,دزدی
در زمان اجرای عملیات دستگیری ، فرشاد با اطلاع از حضور کارآگاهان در پشت درب خانه قصد داشت تا از بالکن منزل و از طبقه چهارم فرار کند و با این هدف به پشت بام ساختمان دو طبقه ای در کوچه پشتی پرید اما با این وجود کارآگاهان که تمامی احتمالات فرار متهم را پیش بینی کرده بودند ، نهایتا با شلیک چند تیر هوایی موفق به دستگیری وی شدند.
با دستگیری متهم، بلافاصله تحقیقات در همان محل دستگیری و جهت شناسایی دیگر متهم پرونده آغاز شد ؛ فرشاد که چاره ای جز اعتراف و معرفی همدست خود نداشت ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به همراه یکی از دوستانم بنام محسن به منزلی رفتیم که تنها یک خانم جوان داخل خانه حضور داشت.
ابتدا من پائین و در داخل کوچه بر روی موتور منتظر ماندم و محسن به تنهایی داخل ساختمان شد؛ پس از مدتی محسن از داخل پنجره مرا صدا زد و من هم رفتم داخل و ….
با شناسایی مخفیگاه “محسن . الف” ( 22 ساله ) در منطقه نسیم شهر ( اکبراباد ) – شهرک اورین، کارآگاهان به این شهرک رفته و در حالیکه محسن قصد داشت تا با یک دستگاه موتورسیکلت از شهرک خارج شود ، وی را شناسایی و دستگیر کردند.
محسن پس از انتقال به اداره شانزدهم ، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: با موتور و بهمراه فرشاد در منطقه مهرآباد جنوبی در حال پرسه زنی و چرخیدن بودیم که متوجه باز بودن درب پارکینگ یک خانه شدیم؛ فرشاد پیش موتور ماند و من رفتم زنگ یکی از طبقات را زدم و به زن صاحبخانه گفتم “طوطی ام به پشت بام ساختمان افتاده؛ لطف کنید کلید پشت بام را بدهید.
چند بار اول خانم صاحبخانه از من درخواست کرد تا کلید پشت بام را از سایر واحدها بگیرم اما نهایتا به اصرار بنده در خانه را باز کرد و من نیز با چاقویی که داشتم او را تهدید کردم و داخل خانه شدم.
دیدم که به جز آن خانم جوان کس دیگری داخل خانه نیست؛ به او گفتم: پول ها و طلاهایت را نشان بده که درب کمد را باز کرد و من تمامی طلاها را سرقت کردم.
محسن در خصوص آزار و اذیت شاکیه نیز به کارآگاهان گفت: پس از سرقت طلاها، شاکیه را مورد آزار و اذیت قرار داده از طریق پنجره، فرشاد را صدا کردم و او نیز بالا آمد و …؛ بعد از آن، تمامی طلا و جواهرات داخل خانه را برداشتیم و با موتور فرار کردیم.
در بازرسی از مخفیگاه متهمین، کارآگاهان موفق به کشف تعدادی گوشی تلفن همراه شدند که با بررسی سوابق آنها مشخص شد که تمامی گوشی ها دارای سابقه سرقت به شیوه کیف قاپی و موبایل قاپی هستند.
متهمین در ادامه اعترافات خود صراحتا عنوان کردند که در مناطق “غرب” و “جنوب غرب” شهر تهران ، اقدام به کیف قاپی ، موبایل قاپی و گردنبند قاپی کرده اند که با بررسی سوابق سرقت های مشابه تعدادی از شکات پرونده های سرقت در شهرک آزادی ، خیابان پیامبر ، بلوار فردوس شناسایی و به اداره شانزدهم دعوت شدند.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به متأهل بودن هر دو متهم عنوان داشت: هر دو متهم پرونده متأهل بوده و حتی یکی از متهمین بنام “محسن . الف” دارای سه فرزند ! می باشد.
سرهنگ آریا حاجی زاده با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر  دو متهم پرونده، گفت: دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

سرقت,دزدی

  • مجید نقدی

بیوگرافی فلورنتینو پرز

پنجشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۳ ب.ظ

فلورنتینو پرز

فلورنتینو پرز,پرز,بیوگرافی فلورنتینو پرز,ثروت فلورنتینو پرز,زندگینامه فلورنتینو پرز,کارهای فلورنتینو پرز,مدیریت فلورنتینو پرز,فلورنتینو پرز کیست

فلورنتینو پرز رودریگز در 8 مارس 1947 است.او بازرگان اسپانیایی، سیاست‌مدار سابق، و رئیس فعلی باشگاه فوتبال رئال مادرید و مدیر ارشد اجرایی شرکت گروپو

ای‌سی‌اس اسپانیا است.شهرت اصلی پرز به دلیل ریاست باشگاه فوتبال رئال مادرید در دو دورهٔ، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ و از ۱ ژوئن ۲۰۰۹ تاکنون می‌باشد. در این دو

دوره، پرز با صرف هزینه‌های بسیار بالا، بازیکنان طراز اول دنیای فوتبال مانند زین‌الدین زیدان فرانسوی، لوئیس فیگو پرتغالی، کریستیانو رونالدو پرتغالی و کاکا ئ برزیلی را به

تیم مادریدی آورد و اقدام به ساختن تیمی کرد که باشگاه رئال مادرید را به عنوان «کهکشانی‌ها» (Los Galácticos) ملقب کرد.

برای اولین بار کاندیدای ریاست باشگاه رئال مادرید شد سال 1995 بود و با اختلاف 700 رای بازنده شد.

فلورنتینو پرز,پرز,بیوگرافی فلورنتینو پرز

 پرز برای بر عهده گرفتن ریاست باشگاه در سال ۲۰۰۰ با موفقیت انتخاب شد، جایی که پرز مجدداً با وعدهٔ حل مشکلات مادی باشگاه پا به عرصهٔ رقابت گذاشته بود.

وعدهٔ دیگر او در این دوره که نقش مهمی در انتخاب او به عنوان رئیس باشگاه مادریدی داشت، به خدمت گرفتن لوئیس فیگو، ستارهٔ رقیب دیرینهٔ رئال مادرید، بارسلونا

بود. در انتخابات سال ۲۰۰۴ نیز پرز با ۹۴٫۲٪ مجدداً به عنوان رئیس باشگاه مادریدی برگزیده شد و مقتدرانه به کارش ادامه داد.

فلورنتینو پرز,پرز,بیوگرافی فلورنتینو پرز

در این دوره، که دورهٔ اول ریاست او بر باشگاه محسوب می‌شد، رئال مادرید با به خدمت گرفتن ستارگان دنیای فوتبال، تیمی تشکیل داد که به کهکشانی‌ها مشهور

شد. پرز بعد از عملی کردن وعدهٔ خود مبنی بر انتقال فیگو از بارسلونا به رئال مادرید در سال ۲۰۰۰، زین‌الدین زیدان، ستارهٔ فرانسوی یوونتوس را در سال ۲۰۰۱ و با

مبلغ ۷۳٫۵ میلیون یورو به رئال آورد. این انتقال رکورد گران‌قیمت‌ترین بازیکن فوتبال دنیا را به زیدان اختصاص داد. به دنبال او باشگاه در سال ۲۰۰۲ با رونالدو، ۲۰۰۳ با دیوید

بکهام، ۲۰۰۴ با مایکل اوون و ۲۰۰۵ با روبینیو قرارداد امضاء کرد.

باشگاه در دوران پرز موفق به کسب دو عنوان قهرمانی در لا لیگا و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شد. پرز هم‌چنین موفق به پرداخت تمام بدهی‌های باشگاه نیز

شد. با این حال دوران ریاست پرز بر باشگاه در این شش سال به نسبت هزینه‌ای که صرف ساختن تیم شد، موفق ارزیابی نمی‌شود.

در ۲۷ فوریهٔ ۲۰۰۶ پرز با اعلام این‌که باشگاه مادریدی به مدیری جدید نیاز دارد، از سمت خود کناره‌گیری کرد. جانشین او، رامون کالدرون بود.

فلورنتینو پرز,پرز,بیوگرافی فلورنتینو پرز

در ۱۴ مه ۲۰۰۹، پرز در کنفرانسی مطبوعاتی که در هتل ریتز مادرید برگزار می‌شد، نامزدی خود برای عنوان ریاست باشگاه رئال مادرید را رسماً اعلام کرد.

در ژوئن ۲۰۰۹، پرز به دلیل اینکه تنها نامزدی محسوب می‌شد که قادر به پرداخت ۵۷٬۳۸۹٬۰۰۰ یورو مورد نیاز برای بر عهده گرفتن ریاست باشگاه بود،

به عنوان رئیس باشگاه رئال مادرید معرفی شد.

پرز خط‌ مشی «کهکشانی» خود را هم‌چنان حفظ کرد. او در ۸ ژوئن ۲۰۰۹، کاکا ستارهٔ برزیلی آث میلان را با رقم ۶۰ میلیون پوند به رئال آورد و یکه تازی می کرد در ۱۱

ژوئن، منچستر یونایتد با پیشنهاد ۸۰ میلیون پوندی رئال مبنی بر به خدمت گرفتن کریستیانو رونالدو موافقت کرد و بدین ترتیب باشگاه مادریدی بار دیگر رکورد گران‌ترین

بازیکن فوتبال دنیا را شکست. در ۲۵ ژوئن، پرز و رئال مادرید رائول آلبیول، هافبک مرکزی والنسیا را با رقم ۱۵ میلیون یورو به خدمت گرفت. در ۱ ژولای، پرز با کریم بنزما

مهاجم المپیک لیون قراردادی به ارزش ۳۰ میلیون یورو به امضاء رساند که بر اساس عملکرد این بازیکن، قابلیت افزایش تا رقم ۳۵ میلیون یورو را نیز دارد.

فلورنتینو پرز,پرز,بیوگرافی فلورنتینو پرز

در ۵ اوت، باشگاه امضای قرارداد ۳۰ میلیون پوندی با ژابی آلونسو، بازیکن اسپانیایی لیورپول را تأیید کرد. او در کنار آلوارو آربلوا که در ژولای با قراردادی به ارزش ۳٫۵ میلیون

پوند به رئال پیوسته بود، دومین بازیکن لیورپول محسوب می‌شد که در آن سال پرز به خدمت گرفته بود.

شاید بتوان پرز را موفق ترین مدیر جهان در قرن جاری دانست

فلورنتینو پرز

  • مجید نقدی

آفت دهان چیست؟

پنجشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۱۵ ب.ظ

آفت دهان چیست؟

آفت دهان نشانه چیست,آفت دهان نشانه چیست,آفت دهان چیست,آفت دهان نشانه چیست,علت آفت دهان چیست,درمان آفت دهان چیست؟,عامل آفت دهان چیست؟,علل آفت دهان چیست,آفت دهان در اثر چیست؟,راه درمان آفت دهان چیست,آفت دهان از چیست,بیماری آفت دهان چیست,آفت دهان نوزاد,درمان آفت دهان نوزاد,آفت دهان در نوزادان,درمان آفت دهان نوزادان,علت آفت دهان نوزاد,آفت دهان در نوزاد,علل آفت دهان نوزاد

آفت دهان مشکلی است که اغلب ما با آن در ارتباط هستیم و دلیل اصلی و درمانش را نمی دانیم .

علت آفت دهان چیست؟
آفت یا برفک یک بیماری قارچی است و به علت مرطوب بودن محیط دهان سرعت بهبودی بسیار کم می باشد.اول از همه باید بهداشت دهان و دندانها را خوب رعایت کنید وجود هر نوع کانون عفونی در حفره دهان تشدید کننده می باشد. قرص و پماد نیستاتین روزی 3 بار -پماد را روی پنبه بگذارید و روی محل ضایعه بمالید -قرص را به مدت 2 هفته مصرف کنید-برای تسکین دردهای موضعی -شربت دیفن هیدرامین را روزی 3 بار هر بار یک قاشق غذاخوری غرغره کنید و بیرون بریزید
زخمهای آفتی، کوچک دردناک و آزار دهنده می باشند.این زخمهای سطحی باعث می شود که غذا خوردن وحتی صحبت کردن فرد با ناراحتی و مشکل مواجه شود. این زخمها ممکن است در روی زبان، کام نرم روی قاعده لثه ها و فضای داخل دهان ایجاد شود. آفت از دو جهت با تب خال متفاوت است یکی اینکه آفت بیشتر بافت نرم داخل دهان را گرفتار می کند جائیکه بندرت توسط زخمهای تب خال در گیر می شود و آنکه دیگر آفت مسری نیست ولی تب خال بسیار مسری می باشد . آفت در هر سنی ممکن است فرد را مبتلا کند ولی معمولاً در سنین 40-10 سال برای اولین بار فرد را گرفتار می کند. این بیماری اغلب نیاز به درمان ندارد. درد آن پس از چند روز فروکش کرده و خود زخم نیز در طی 3-1 هفته کاملاً بهبود می یابد. بندرت ممکن است آفت بیماری شدیدی را ایجاد کند که در این نوع زخمها بزرگتر از یک سانتی متر و یا زخمهائی که بیش از 2 هفته دوام می آورند را می بینیم .

آفت دهان، درمان آفت دهان,آفت دهان چیست
علائم آفت شامل :
– زخم یا زخمهائی دردناک در داخل دهان
– احساس سوزش و یا سوزن سوزن شدن قبل از ظهور زخم
– یک زخم گرد با مرکزی سفید رنگ که توسط یک هاله قرمز احاطه شده است
– گاهی ممکن است علائمی مثل تب ، بی حالی و تورم غدد لنفاوی همراه آفت وجود داشته باشد، گرچه این علائم ممکن است ارتباطی با آفت نداشته باشد.
علت بیماری
علت بیشتر موارد آفت یک راز باقی مانده است. محققان معتقدند که استرس و یا آسیب بافتی می تواند باعث ایجاد آفت شود. حتی آسیبهای خفیف مثل گاز گرفته شدن فضای داخل دهان بطور اتفاقی نیز می تواند باعث ایجاد آفت شود. سایر علل احتمالی آفت شامل موارد زیر است :
– اختلال در عملکرد سیستم ایمنی
– مشکلات و کمبودهای تغذیه ای مثل کمبود ویتامین 12 B، روی، فولیک اسید و یا آهن
– بیماریهای لوله گوارش
– حساسیت غذائی
– دوران قاعدگی
نکته دیگر اینکه ، گر چه هر کسی ممکن است به این بیماری مبتلا گردد ولی این بیماری در بعضی خانواده ها شیوع بیشتری دارد که نشان می دهد ممکن است استعداد به آن از طریق ارث نیز منتقل گردد.

آفت دهان، درمان آفت دهان,آفت دهان چیست
در صورتیکه یکی از موارد زیر گریبانگیر شما شد، حتماً به پزشک مراجعه کنید :
– زخمهائی که بطور غیر معمول بزرگ است.
– زخمهائی که بیش از 3 هفته وجود دارد و بهبود نیافته اند.
– دردی که با اقدامات اولیه فروکش نکرده است.
– در صورتیکه این بیماری نوشیدن شما را مختل کرده است و نمی توانید به مقدار کافی مایعات میل نمایید.
– تب بالا همراه با آفت
همچنین اگر شما دندانی دارید که سطح بسیار تیزی دارد و یا وسائل داخل دهانی مثل دندان مصنوعی که بنظر می رسد که آنها باعث تحریک داخل دهان شما و ایجاد آفت می شوند باید به دندانپزشک مراجعه فرمایید.

آفت دهان، درمان آفت دهان,آفت دهان چیست
درمان
در حالت عادی این بیماری بدون درمان بهبود می یابد ولی خصوصاً برای زخمهای بزرگ دردناک و مزمن پزشکان دارو می دهند. برای کاهش درد و التهاب ناشی از آفت نیز پزشکان از دهان شویه های حاوی کورتیداستروئید و یا مواد بی حس کننده استفاده می کنند.
پیشگیری
می توان با پی بردن به عواملی که محرک ایجاد آفت می باشد و دوری جستن از آنها تعداد دفعات ابتلا به آفت را کاهش داد.
1- متوجه باشید که چه می خورید: از غذاهائی که بنظر می رسد که دهان شما را تحریک می کنند پرهیز کنید. اینها می تواند شامل غذاهای اسیدی، آجیل ها و یا بعضی از ادویه ها باشد.
2- در هنگام غذا خوردن با کسی صحبت نکنید : گفته شد حتی آسیبهای جزئی داخل دهان که بطور مثال از گاز گرفته شدن اتفاقی جدار دهان فرد ایجاد می شوند، می توانند باعث ایجاد زخمهای آفتی شوند.
3- رعایت بهداشت دهان : مسواک زدن پس از هر وعده غذا و استفاده از نخ دندان روزی یکبار می تواند دهان شما را پاکیزه نگه داشته و از غذاهائی که ممکن است باعث تحریک و ایجاد آفت شوند جلوگیری کند.
اقدامات ساده برای مراقبت فرد مبتلا به آفت
پس از اینکه فرد به آفت دچار شد برای تخفیف درد و ناراحتی ناشی از آن اقدامات زیر مفید است:
– اجتناب از مصرف غذاهای اسیدی ، قندی، پر ادویه و هر غذائی که باعث تشدید درد و تحریک زیاد دهان می گردد.
– استفاده از تکه های کوچک یخ برروی نقاطی که دچار آفت است. این کار باعث تخفیف درد می شود.
– مسواک زدن بطور مرتب و تمیز نگه داشتن دهان
– مرتباً دهان خود را بشوئید. این کار را می توان با آب نمک و یا استفاده از دهانشویه های معمولی انجام داد. اگر از شربت دیفن هیدارمین و یا محلول آب اکسیژنهاستفاده می کنید حتماً آنها را رقیق کنید تا تحریک کننده نباشند.
– با استفاده از محلول شیر منیزیوم ( هیدروکسید منیزیوم که هم بعنوان داروی ضد اسید و هم ضد یبوست مصرف می شود. ) و چکاندن چند قطره روی زخم آفت هم درد آن کاهش می یابد هم بهبود آن تسریع می کند.

آفت دهان، درمان آفت دهان,آفت دهان چیست

– استفاده از ضد دردهائی مثل آسپرین ، استامینوفن و یا ایبوپروفن نیز برای کاهش درد مفید است ولی از آسپرین برای کودکان نباید استفاده نمود.

با استفاده از این راهکارهها آفت را درمان کنیم .

آفت دهان

  • مجید نقدی

جوانه ماش و خواص آن

پنجشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۳ ب.ظ

جوانه ماش و خواص آن

جوانه ماش خواص,جوانه عدس خواص,خواص جوانه ماش در بارداری,خواص جوانه ماش چیست؟,خواص جوانه ماش برای پوست صورت,خواص جوانه ماش برای مو,جوانه ماش به انگلیسی,جوانه ماش تهیه,جوانه ماش تهیه,جوانه ماش طرز تهیه,تهیه جوانه ماش در منزل,جوانه ماش در دوران بارداری,مصرف جوانه ماش در دوران بارداری,مصرف جوانه ها در دوران بارداری,جوانه ماش فواید,جوانه ماش خواص,جوانه ماش طرز تهیه,طرز تهیه جوانه ماش در منزل,طرز تهیه جوانه ماش در خانه,طرز تهیه جوانه ماش و گندم,طرز تهیه جوانه ماش وعدس,جوانه ماش کالری,جوانه ماش در بارداری,جوانه ماش در دوران بارداری,خواص جوانه ماش در بارداری,مصرف جوانه ماش در بارداری,خوردن جوانه ماش در بارداری,جوانه ماش بارداری,مصرف جوانه ماش در دوران بارداری,جوانه ماش برای کودکان,جوانه ماش برای کودک

جوانه ماش پر خاصیت را چقدر می شناسید؟

جوانه ماش سرشار از مواد مغذی بوده و انرژی‌زای واقعی است.

جوانه‌ ماش ترد و خوشمزه بوده و طعم آن کمی شیرین است و هضم آن نسبت به ماش پخته شده راحت‌تر صورت می‌گیرد.

جوانه ماش،خواص جوانه ماش

چینی‌ها و هندی‌ها از این جوانه در بسیاری از موارد آشپزی و نیز موارد درمانی استفاده می‌کنند.

به عنوان نمونه برای مصارف درمانی در سم‌زدایی بدن و خاصیت ادرارآور

بودن آن استفاده می‌ نمایند.

جوانه ماش سرشار از ویتامین c است که این مقدار در ماش پخته وجود ندارد. جوانه ماش انرژی‌زای واقعی بوده و مملو از مواد مغذی است.

جوانه‌های ماش برخلاف دیگر سبزی‌جات که هرچه بیشتر رسیده می‌شوند خواص تغذیه‌ای آن‌ها کاهش می‌یابد، خواص خود را تا زمانی که به مصرف برسند حفظ

می‌نمایند.

جوانه ماش،خواص جوانه ماش
جوانه‌ها، غنی‌ترین منبع آمینواسیدها (برای پروتئین)، ویتامین‌ها و مواد معدنی محسوب شده و همچنین دارای فیبر خوبی نیز هستند. آن‌ها حاوی انواع ویتامین‌های (a, b, c, d, e, k)، اسید فولیک و نیز منبع عالی از آهن، پتاسیم، کلسیم،‌ فسفر، منیزیم و روی هستند.

خواص تغذیه‌ای جوانه‌ها نسبت به نوع جوانه متغیر است. جالب است بدانید جوانه ماش حاوی فیتوکمیکال‌های استروژن مانندی درون خود موسوم به ایزوفلاوون‌ها است

که مصارف درمانی بسیاری دارند.

جوانه ماش،خواص جوانه ماش

روش آماده‌سازی جوانه ماش

ماش‌ها را ابتدا خوب بشویید،سپس آن‌ها را درون آب خیس کرده و به مدت 12 ساعت در جای تاریک و خنک بگذارید.

سپس آن‌ها را مجددا بشویید و به مدت 12 ساعت دیگر در جای تاریک و خنک قرار دهید.

جوانه‌های ماش پس از 12 ساعت دوم آماده می‌شوند.

جوانه ماش،خواص جوانه ماش

دانه‌های ماش معمولا طی 24 ساعت جوانه می‌زنند و اگر می‌خواهید حداکثر استفاده

را از آن‌ها ببرید بهتر است آن‌ها را به صورت خام مصرف نمایید.

بسیار مقوی و پر از انرژئ است.

جوانه ماش

  • مجید نقدی

سیاتیک کمر

پنجشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۲۱ ق.ظ

سیاتیک

سیاتیک کمر,سیاتیک کمر درد,سیاتیک کمر,سیاتیک کمر چیست؟,کمربند سیاتیک,کمردرد سیاتیک,درمان سیاتیک کمر,علائم سیاتیک کمر,عصب سیاتیک کمر,بیماری سیاتیک کمر,سیاتیک پا,سیاتیک پای راست,سیاتیک پا,سیاتیک پای چپ,سیاتیک پا چیست,پارگی سیاتیک,درمان سیاتیک پا,رگ سیاتیک پا,درد سیاتیک پا,عصب سیاتیک پا,سیاتیک چیست؟,سیاتیک چیست,عصب سیاتیک چیست,بیماری سیاتیک چیست,علائم سیاتیک چیست,درد سیاتیک چیست,علت سیاتیک چیست,علایم سیاتیک چیست,علت درد سیاتیک چیست,درمان عصب سیاتیک چیست,سیاتیک+درمان گیاهی,سیاتیک و درمان گیاهی,درمان سیاتیک باداروهای گیاهی,درمان سیاتیک با داروی گیاهی,درمان سیاتیک با دارو گیاهی,درمان گیاهی سیاتیک کمر,درمان سیاتیک با طب گیاهی,درمان گیاهی سیاتیک چیست,سیاتیک به انگلیسی,سیاتیک و درمان,سیاتیک و درمان آن,سیاتیک و درمان,سیاتیک و درمان گیاهی,درد سیاتیک و درمان,درد سیاتیک و درمان آن,عصب سیاتیک و درمان,بیماری سیاتیک و درمان آن,عصب سیاتیک و درمان آن,درد سیاتیک و درمان,سیاتیک پای راست,درد سیاتیک پای راست,عصب سیاتیک پای راست

خیلی از ما ممکن است به خاطر در کمر و مفصل ها در عذاب باشیم و علتش را ندانیم .

درد رگ سیاتیک می تواند به صورت دردهای ملایم یا شدید در نواحی مفصل کمر، باسن، پا و ساق پا ظاهر شود. شما همچنین ممکن است با احساس ضعف وبی

حسی در این نواحی مواجه شوید. بوسیله آسیب دیدگی های عصب و فشار روی عصب مانند فشار روی مهره ها (استخوان های ناحیه کمروگردن) ایجاد می شود. بر

اساس گفته های انجمن جراحان ارتوپد آمریکا درد عصب سیاتیک معمولا در افراد بین سن 30 و 50 سال اتفاق بیافتد.

دردهای وخیم سیاتیکی کمر و پا

این دردها به صورت ناگهانی اتفاق می افتد ومعمولا بعد از چند روز و چند هفته بهبود می یابند .شدت درد پا بستگی به میزان آسیب به بافت ها دارد. منبع اصلی کمر

درد و پا درد ممکن است مفصل ستون مهره ها ،دیسک ،عصب ها ،یا ماهیچه ها ولیگامنت ها باشد.

سیاتیک، درمان سیاتیک,سیاتیک پا,سیاتیک کمر,سیاتیک چیست

دردهای مزمن سیاتیکی کمر و پا

این دردها بیشتر از 3 ماه در بدن می ماند و علت آن هم مشخص نیست .این دردها همیشه همراه بیمار است و با انجام فعالیت های خاص شدیدتر می شوند. عواملی

چون آسیب دیدگی عصب ها ،جراحت در بافت ها ،آرتروز و یا تاثیر روانی درد بر روی بیمار از پیامدهای این بیماری است .هر فرد با پیدایش این علامت ها در خود،باید به

پزشک متخصص مراجعه نماید.

علائم و نشانه ها

درد سیاتیک یا به اصطلاح کلاسیک از نواحی پایین ،پشت و نیشیمنگاه شروع می شود و بر روی ساق پا،زانو، لگن و ران تاثیر می گذارد و سپس به طرف پایین و پشت

ران حرکت می کند و در پشت زانو وبعضی مواقع در پشت ساق پا و مچ آن هم درد احساس می شود .

درد در نواحی ساق پا شدیدتر از قسمت کمر یا نشیمنگاه می باشد.این دردها از دردهای ملایم شروع می شود وکم کم به دردهای مزمن تر و سخت تر تبدیل

میشود.ممکن است شما در پا و ساق پای خود احساس کرختی وسوزش (حالت سوزن سوزن شدن ) کنید که این موضوع نگران کننده نیست اما اگر در این نواحی

احسا س ضعف و یا افت کردید باید مورد توجه قرار گیرد

عمده ترین علت درد و داغ شدن کف پا و کمر شما نشستن می باشد و این به خاطر فشاری است که وزن بدن شما به دیسک وارد میکند وفعالیت هایی مانند خم

شدن ،تابیدن ، درد سیاتیک شما را شدیدتر می کند درحالیکه دراز کشیدن باعث تسکین درد شما می شود.دویدن وراه رفتن برای شما بهتراز نشستن یا ایستادن های

طولانی مدت است.اگر احساس ضعف شدید در ساق پا داشتید و یا مثانه شما از کار افتاد وعملکرد روده های شما افزایش پیدا کرد با ید فورا به پزشک مراجعه کنید

این نشانه ها نشان دهنده سندروم کودا ایکواینا است.

از علائم سیاتیک دردناحیه تحتانی کمر و ساق پا است که معمولا این درد در ساق پا بیشتر از دردکمر می باشد.

دربعضی از مواردنشانه ها و علائم عصب سیاتیک باهمدیگر رخ میدهد.

1- دردناحیه تحتانی کمررادرصورتیکه کسی تجربه کرده باشدبه شدت دردساق پا نمی باشد.

2- دردها دریک ناحیه ازساق پا وباسن رخ میدهد وبه ندرت در هردو ناحیه راست و چپ اتفاق می افتد.

3- دردسیاتیک ازناحیه تحتانی کمر وباسن بوجودمی آید و به سمت پایین وپشت ران و سپس درناحیه پایین ساق پا وکف پا منتقل میشود.

4- زمانیکه بیمارخوابیده یا راه میروددردسیاتیک بهتر میشود و هنگام ایستادن و نشستن این درد شدیدتر می گردد.

5- دردسیاتیک کمر و پا دربیشتر مواقع شدید است

6- دردهایی که باوجود سیاتیک حس میشود معمولا سوزن سوزن شدن ، کرختی ،ضعف واحساس گزگزکردن درساق پا است.

7- احساس ضعف وبی حسی زمانیکه ساق پا و پایتان را حرکت میدهید

8- بروزدردهای شدید دریک ساق پا که ایستادن و راه رفتن فرد را بامشکل مواجه میکند.

براساس ناحیه ای که عصب سیاتیک برروی اندام ها تاثیر میگذارد درد ها ممکن است درکف پا ونواحی دیگر پا هم اتفاق بیفتد.

کمردرد+چاقی+1

سیاتیک، درمان سیاتیک,سیاتیک پا,سیاتیک کمر,سیاتیک چیست

علت

درد رگ سیاتیک بر اثر شرایطی ایجاد میشود که بروی ستون مهره ها وعصب هایی که از مفصل کمر عبور کرده است، تاثیر میگذارد. از طرف دیگر این آسیب دیدگی ها بر

اثر افتادن روی زمین یا تومورهای عصب سیاتیک یا ستون مهره ها ایجاد می شود. در کل سیاتیک با تحریک وفشرده شدن عصب سیاتیک به وجودمی آید.

سندروم پریفورمیس

گرفتگی و تنگی ماهیچه ها ی پریفورمیس باعث فشرده شدن عصب ها می گردد.

شوک

آسیب های ورزشی و یا افتادن میتواند باعث شکستگی ستون مهره ها وکشیدگی ماهیچه ها وآسیب دیدگی عصب ها بشود .

فتق دیسک کمر

مرکز دیسک ستون مهره ها که مانند ژله می باشد می تواند در طول یک هفته دچار برآمدگی شود و دیسک ها را پاره کند و باعث فشار برعصب ها شود.

استنوسیز

باریک شدن کانال های ستون مهره ها با عث فشرده شدن تارهای ستون مهرها وعصب ها می گردد.

آرتروز

زمانیکه دیسک ها با افزایش سن لغزندگی خود را از دست می دهند.یک پارگی کوچک بردیواره دیسک می تواند بسیار دردناک باشد و باعث تحریک استخوان ها می

شود سطح مفاصل بزرگ تر می شود و باعث ضحیم تر شدن لیگامنت ها می شود.

اسپاندیلالیستزیز

فشار وضعف باعث شکستگی در مفصل می شود ، و این شکستگی یکی از دلایل حرکت مهره ها وفشار به عصب است. مشکلات مفصل درنواحی لگن و غضروف

میتواند یکی از علت های درد ساق پا باشد. درد پا و کمر کاملا عادی میباشند اما درد سیاتیک پا محسوب نمی شود.

تشخیص

یک معاینه دقیق می تواند انواع ودلایل مشکلات ستون مهره ها و روش های درمان آن ها را تشخیص دهد. یک ارزیابی مشخص نیاز به معاینه فیزیکی بیمار ودریافت

اطلاعاتی راجع به شرح پزشکی بیمار دارد.و در بعضی مواقع عکس برداری توسط اشعه X ، ام آر آی ، و سی تی اسکن برای کنترل قدرت ماهیچه ها و واکنش های آن

ها انجام می شود.

زمان مراجعه به پزشک متخصص

سیاتیک های خفیف معمولا باگذشت زمان بهبودمیابند.درصورتی که علائم سیاتیک بهبودنیافت وبعدازگذشت هفته ها دربدنتان باقی ماند به پزشک مراجعه کنید سیاتیک

هایی که شدیداست به ندرت به جراحی نیازدارد.درصورت بروزنشانه های زیربه مراقبت های فوری نیازاست.

1- دردهای ناگهانی وشدید درمفصل کمر وساق پا وبی حسی وضعف درساق پاها

2- دردی که درهنگام یک آسیب جدی مانندتصادف اتفاق می افتد

3- عدم کنترل روده ومثانه

4- علائمی که به جای بهبودی شدیدترمیشوند واین به دلیل آسیب های جدی به عصب است مخصوصا آسیب هایی که باعث ضعف وبی حسی درعصب میشود.

5- علائمی که درهردوساق پا رخ میدهد که به آن سیاتیک دوطرفه گفته میشود که باعث عملکرد بد درروده ومثانه میشود ونشان دهنده

بروزسندروم سوداایکواینا Cauda

equine (سندروم دم اسب) است.

سندروم سوداایکواینا(سندروم دم اسب) براثرفشارهایی که برعصب بوجود می آید ایجادمیشود ودرحدود 2 درصد براثر بیماری بیرون

زدگی دیسک است.

سیاتیک، درمان سیاتیک,سیاتیک پا,سیاتیک کمر,سیاتیک چیست

درمان

سیاتیک کمر و پا می تواند به صورت قطعی درمان شود هدف درمان درد سیاتیک پا،بازگرداندن بیمار برای انجام فعالیت های به صورت طبیعی وجلوگیری از آسیب مجدد

می باشد. بهترین و کاملترین روشهای درمان در این بخش گفته میشود.نوع درمان هایی که برای آسیب های عصب سیاتیک صورت می گیرند بسته به مکانیسم ایجاد ان

دارند. در موارد آسیب هایی که بدنبال زخم های باز ایجاد شده و احتمال پارگی عصب زیاد است درمان آسیب عصب سیاتیک بصورت جراحی و ترمیم عصب پاره شده

است.

درد سیاتیک معمولا بوسیله استراحت ،گرما،سرما، ماساژ،مسکن های درد، انجام حرکات کششی سبک درمان می شود. استفاده از بسته ای یخ به مدت 20 دقیقه،

چندین مرتبه در یک روز در طول 45 تا 72 ساعت برای کاهش التهابات و درمان سیاتیک پا بسیار موثر است .

همچنین گرفتن یک دوش آب گرم واستفاده از یک پد گرم و نشستن در ارتفاع کم باعث آرامش بدن می شود. ماندن مدت کمی در رختخواب برای کاهش درد سیاتیک

بسیار مناسب است اما اگر این زمان بیشتر از چندروز طول بکشد به جای اینکه برای شما مفید باشد بسیار مضر خواهد بود.اگراین مراقبت ها تاچند روز باعث کاهش درد

شما نشد باید به پزشک مراجعه نمایید.

درمان با جراحی

عمل جراحی

برای درمان درد سیاتیک کمر و پا ، جراحی به ندرت انجام می شود مگر در مواردی که ماهیچه های شما ضعیف شده باشد ،فتق دیسک کمر داشته باشید یا مبتلا به

سندروم کودا اسبی باشید و یا دردهایی که با مسکن های بدون استروئید رفع نشده و شما را آزار می دهند . جراحی فتق دیسک کمر که به اصطلاح دیسکتومی گفته

می شود با حذف قست هایی ازدیسک ،عصب ستون مهره ها فشرده می شوند. افراد مبتلا به استنوسیز ممکن است از این پراکندگی عصب ها سود ببرند.

درمان بدون عمل جراحی

دارو و قرص

داروهای بدون استروئید مانند استامینوفن ،ایبوپروفن ، ناپروکسین برای درمان درد سیاتیک کمر و پا تجویز میشود.شل کننده عضلات هم برای گرفتگی عضلات بسیار موثر

است. اگر درد بیمار شدید تر بود مسکن هایی تجویز می شود که با مسکن ها وشل کننده عضلات که در بالا ذکر شده مصرف گردد.

تزریق

استروئید می تواند التهاب وتورم عصب ها راکاهش دهد. این ماده می تواند یا درطول یک دوره 5 روزه خورده شود و یا در محل درد تزریق شود. استروئید درطول 24

ساعت باعث کاهش درد سیاتیک کمر و پا می شود.

فیزیوتراپی

برای درمان درد سیاتیک کمر و پا یک برنامه منظم حرکتی از همان آغاز درد تنظیم می شود.فیزیوتراپی به شما کمک می کند تا بتوانید به زودی به طور کامل فعالیت ها

خود را انجام دهید و آسیب مجدد مفصل شما جلوگیری می کند.

پزشک فیزیوتراپی به شما نحوه صحیح بلندکردن شی،راه رفتن ، و تمریناتی برای استقامت و کشش عضلات پشت ،ساق پا و شکم به شما نشان می دهد.اقداماتی

چون ماساژ و گرما وحرارت و انجام حرکات کششی برای یک دوره کوتاه می تواند اثر بخش باشد.

همچنین یوگا،کایروپراکتیک و طب سوزنی هم برای درمان درد سیاتیک کمر و پا مفید است.

لیزر

لیزر درمانی که با استفاده از نور متمرکز برای کمک به تحریک بافت سلول را شامل می شود. این نور توسط دستگاهی خاص که بر روی طول موج خاصی برای استفاده

های درمانی تنظیم شده است کنترل می شود. از کشف این فناوری تنها چند دهه می گذرد و همین آن را در مقایسه با ماساژ و دیگر گزینه های متداول کنترل درد به

یک گزینه نسبتا جدید در درمان کمر درد از جمله لیزر درمانی دیسک کمر تبدیل می کند.

لیزریکی ازدرمان هایی است که باعث کاهش التهابات بافت های اطراف عصب سیاتیک وکاهش التهابات درماهیچه های پریفورمیس piriformis میشوددرنتیجه باعث

کاهش فشارعصب سیاتیک وکاهش دردمیشود.

درمان بالیزرمیتواندباایجاداستقامت درناحیه خارجی دیسک های ستون مهره هاباحفظ حالت وعملکردآن باعث کاهش بیرون زدگی دیسک کمرشود.

باروش شکاف برروی لبه وطراحی های خاص لیزر وباتحریک کردن بافت های آسیب دیده وازبین بردن التهاب ماهیچه ها وستون مهره ها باعث بازگشت طبیعی جریان

خون به بدن وترمیم مرکزسلولها وبازسازی بافت ها ،ازبین بردن گرفتگی ماهیچه ها ، کاهش التهابات وکاهش دردمیشود.

درمان بالیزرهیچ گونه سوختگی یا شکافی برروی پوست ایجادنمیکندوهیچ اثرات جانبی به همراه ندارد. این روش بسیارامن است وتاثیرات بهبودی آن بسیار افزاینده است

این بدین معنی است که زمانی که بهبودی کامل پیداکردید به درمان های کمتری نیازداریدوبدن شما برای انجام تمرینات استقامتی کاملا آماده است تا بتواندباعث

کاهش دردکمرشود.

طب سوزنی

طب سوزنی روش درمانی قدیمی برای مشکلی امروزی است. این روش عموما یک روش درمانی غیرسنتی برای کمر درد و گردن درد در نظر گرفته می شود. با وجود

اینکه اغلب مواقع طب سوزنی اولین گزینه درمانی برای کمر درد و گردن درد نیست، تعداد زیادی از بیماران و پزشکان از آن به عنوان ابزاری برای کاهش کمردرد و گردن

درد استفاده می کنند. این روش درمانی شکلی از طب چینی است که به حداقل 2500 سال قبل برمی گردد. فرضیه عمومی این روش مبنی بر این است که بدن

الگوهای جریان انرژی دارد. انرژی حیاتی یا نیروی زندگی بدن چی نامیده می شود و جریان مناسب چی برای حفظ سلامتی ضروری در نظر گرفته می شود. نظریه طب

سوزنی مبنی بر این است که بیش از 2000 نقطه در بدن انسان وجود دارد که با 20 مسیر به هم متصل می شود. این مسیرها انرژی حیاتی را در سراسر بدن به جریان

می اندازند. در این روش، سوزن های فلزی بسیار باریک در ترکیب های مخصوصی از این 2000 نقطه به منظور اصلاح و یا حفظ جریان طبیعی چی وارد بدن می شوند.

دراین روش باآزادکردن انرژی درمسیرهای بدن میتواندباعث بهبودبیمارشوید بافروکردن سوزن هایی درپوست دراطراف ناحیه آسیب دیده که معمولا هیچ دردی به همراه

ندارد میتوان باعث کاهش دردشود.

سیاتیک، درمان سیاتیک,سیاتیک پا,سیاتیک کمر,سیاتیک چیست

طب سوزنی موردتایید سازمان اف دی ای آمریکا برای درمان دردکمر است وسازمان بین المللی سلامت، طب سوزنی رایک درمان موثربرای کاهش درد کمر وسیایتیک

میداند.

ماساژ

درمان های مخصوص ماساژبرای کاهش دردکمر بسیار موثر است با ماساژ دادن میتوان باعث افزایش جریان خون ، شل شدن ماهیچه ها و آزادکردن ایندورفین (ماده ای

که باعث کاهش درد دربدن میشود)باعث کاهش درددربدن شد.

تمرینات ورزشی ونرمش

بعد از کاهش علائم سیاتیک زیر نظر فیزیوتراپ شما نرمش های کششی و تقویتی را یاد خواهید گرفت و انجام خواهید دارد که تاثیر بسیار مهمی در درمان قطعی

بیماری سیاتیک شما دارند. بدون انجام این نرمش ها درمان سیاتیک شما ناقص بوده و درد سیاتیک ممکن است بزودی عود کند. این نرمش ها باید هرچه زودتر بعد از

فروکش کردن درد حاد سیاتیک شروع شوند.

به ورزش اهمیت بیشتری دهیم.

سیاتیک

  • مجید نقدی

عکس امید عالیشاه+بیوگرافی

پنجشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۵ ق.ظ

عکس امید عالیشاه+بیوگرافی

امید عالیشاه در پرسپولیس,عکس امید عالیشاه در پرسپولیس,امید عالیشاه به پرسپولیس پیوست,امید عالیشاه سن,امید عالیشاه ویکی پدیا,امید عالیشاه مصدوم,مصدومیت امید عالیشاه,امید عالیشاه عکس,عکسهای امید عالیشاه,عکس امید عالیشاه در پرسپولیس,عکس امید عالیشاه بازیکن پرسپولیس,امید عالیشاه در برنامه نود,امید عالیشاه,امید عالیشاه بیوگرافی,امید عالیشاه در پرسپولیس,امید عالیشاه سن,امید عالیشاه ویکی پدیا,امید عالیشاه مصدوم,امید عالیشاه عکس,امید عالیشاه در برنامه نود,امید عالیشاه ویکی,امید عالیشاه بازیکن پرسپولیس,امید عالیشاه ویکی پدیا,امید عالیشاه ویکی,امید عالیشاه و دوست دخترش

امید عالیشاه,امید عالیشاه و دوست دخترش,امید عالیشاه و همسرش

امید عالیشاه بازیکن کنونی باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران و بازیکن تیم ملی جوانان ایران

متولد 20 دی ماه سال ا370 در شهر ساری است. عالیشاه اهل شهرستان ساری

و اصالتاً از روستای ارست در نزدیکی باداب سورت است او از معدود

بازیکنان اهل مازندران است که تجربهٔ بازی در جام جهانی فوتبال نوجوانان را داراست.

امید عالیشاه,امید عالیشاه و دوست دخترش,امید عالیشاه و همسرش

امید عالیشاه همچنین با درخشش در لیگ برتر فوتبال ایران توانسته نظر کارلوس

کیروش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را نیز جلب کند و به تیم ملی دعوت شود.

امید عالیشاه,امید عالیشاه و دوست دخترش,امید عالیشاه و همسرش

عالیشاه سابقهٔ بازی در باشگاه‌های نساجی و راه آهن تهران را نیز در کارنامه دارد.

یکی از بیاد ماندنی ترین صحنه‌های فوتبال او گلزنی در داربی ۷۹ پایتخت است که

در دقیقهٔ ۸۲ دروازهٔ استقلال را باز کرد و پرسپولیس با گل او ۲ بر ۱ پیروز

شد و پس از درآوردن پیراهن خود کارت زرد دوم را دریافت و از بازی اخراج شد.

امید عالیشاه,امید عالیشاه و دوست دخترش,امید عالیشاه و همسرش

امید عالیشاه

  • مجید نقدی

در مورد ورم کلیه چقدر می دانید؟

چهارشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۳۱ ب.ظ

در مورد ورم کلیه چقدر می دانید؟

علائم : – ادرار قهوه‌ا ئ مایل به قرمز – ورم مختصر صورت، قوزک پا و شکم – سردرد – فشارخون بالا

التهاب کلیه یا نفریت بیماری است که کلیه‌ها را گرفتار می‌سازد و بعد از عفونتهای استرپتوکوکی مانند ورم لوزه Tonsillitis ایجاد میشود

برای مبارزه با اینگونه عفونتها بدن به تولید آنتی بادی می‌پردازد اما بخاطر نقصی که در دستگاه ایمنی بدن وجود دارد این آنتی بادی‌ها

حتی بعد از برطرف شدن عفونت همچنان تولید می‌شوند و به دلیل اشتباه سیستم ایمنی بدن این آنتی بادیها علیه کلیه‌ها وارد عمل

شده در نتیجه آنها دچار التهاب و ورم میشوند و نمی‌توانند کار خود را درست انجام دهند این بیماری ناگهان در کودکان

ایجاد میشود و علائمی از قبیل ادرار قهوه‌ای مایل به قرمز و ورم خفیف صورت و قوزک پاها را بوجود می‌آورد.

ورم کلیه، درمان ورم کلیه,ورم کلیه چیست
● آیا خطرناک است؟

اگر التهاب کلیه درمان نشود می‌تواند به بیماری جدی‌تری به اسم سندروم نفروتیک بیانجامد.

● ابتدا چه کار باید بکنید؟

1-) اگر کودکتان به تازگی دچار گلو درد بوده است و شما متوجه ادرار قهوه‌ای مایل

به زرد قرمز شده‌اید ببینید آیا چیزهایی از قبیل چغندر خورده است زیرا اینگونه مواد رنگ

ادرار را قرمز می‌ نماید.

۲) اگر متوجه پف کرده‌گی و باد صورت در کودک شده‌اید قوزکهای پا و شکم او را نیز از نظر ورم نگاه کنید.

ورم کلیه، درمان ورم کلیه,ورم کلیه چیست
● آیا مشورت با دکتر لازم است؟

اگر ادرار کودکتان قهوه‌ای مایل به قرمز باشد ( و به خوردن چیزی ارتباط نداشته باشد)

و یا اگر صورت، قوزک پا و شکم بطور غیرطبیعی باد کرده‌اند بلافاصله به دکتر مراجعه کنید.

● دکتر چه اقدامی انجام خواهد داد؟

ـ دکتر ادرار کودکتان را آزمایش خواهد کرد فشارخون او را خواهد گرفت و نمونه‌ایی از خون را برای آزمایش می‌فرستد.

ـ احتمالاً کودک را جهت استراحت در بیمارستان بستری می‌کند و رژیم غذایی مخصوص

برای پائین آوردن نمک، مایعات و پروتئین تجویز می‌نماید. (آزمایشات ویژه‌ای

درخواست میشود و در شرایط خاصی ممکن است پزشک نمونه‌برداری از کلیه را ضروری بداند).

ورم کلیه، درمان ورم کلیه,ورم کلیه چیست

ـ اگر عفونت استرپتوکوکی وجود داشته باشد به کودک آنتی بیوتیک تجویز میشود همچنین فشارخون او را دقیقاً کنترل می‌نماید

ـ به محض انکه ادرار کودک به حالت عادی برگشت او را به خانه می‌فرستند و معمولاً یکی دو هفته بعد بهبود کامل عارض می گردد.

ـ اگر بیماری مزمن شود از کودک معاینات منظم بعمل می‌آورد.

● شما چه کمکی می‌توانید بکنید؟

ورم کلیه، درمان ورم کلیه,ورم کلیه چیست

هرگاه کودک شما گلودرد شدید داشت و یا به نوعی از عفونتهای استرپتوکوکی مانند زردزخم دچار شد وی را به دکتر ببرید.

این علایم را نادیده نگیرید.

ورم کلیه,درمان ورم کلیه

  • مجید نقدی

شعر برای خواب معصومانه ی عشق

شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳ ب.ظ

برای خواب معصومانه ی عشق 

برای خواب معصومانه ی عشق
کمک کن بستری از گل بسازیم
برای کوچ شب هنگام وحشت
کمک کن با تن هم پل بسازیم
کمک کن سایه بونی از ترانه
برای خواب ابریشم بسازیم
کمک کن با کلام عاشقانه
برای زخم شب مرهم بسازیم
بذار قسمت کنیم تنهاییمونو
میون سفره ئ شب تو با من
بذار بین من و تو دستای ما
پلی باشه واسه از خود گذشتن
تو رو می شناسم ای شبگرد عاشق
تو با اسم شب من آشنایی
از اندوه تو و چشم تو پیداست
که از ایل و تبار عاشقایی
تو رو می شناسم ای سر در گریبون
غریبگی نکن با هق هق من
تن شکسته تو بسپار به دست
نوازش های دست عاشق من
به دنبال کدوم حرف و کلامی ؟
سکوتت گفتن تمام حرفاست
تو رو از تپش قلبت شناختم
تو قلبت ، قلب عاشق های دنیاست
تو با تن پوشی از گلبرگ و بوسه
منو به جشن نور و اینه بردی
چرا از سایه های شب بترسم
تو خورشید رو به دست من سپردی
کمک کن جاده های مه گرفته
من مسافرو از تو نگیرن
کمک کن تا کبوترهای خسته
رو یخ بستگی شاخه نمیرن
کمک کن از مسافرهای عاشق
سراغ مهربونی رو بگیریم
کمک کن تا برای هم بمونیم
کمک کن تا برای هم بمیریم بذار قسمت کنیم تنهاییمونو
میون سفره ی شب تو با من
بذار بین من و تو دستای ما
پلی باشه واسه از خود گذشتن
  • مجید نقدی