وبلاگ کلوچ

وبلاگ کلوچ

وبلاگ کلوچ

وبلاگ کلوچ

وبلاگ کلوچ

انگشتان یا پتریوجیم

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۰۴ ق.ظ

انگشتان یا پتریوجیم

pterygium pterygium یا pterygium یک ضایعه گوشتی مثلثی است که از سفید چشم (ملتحمه) در پریکارد (قرنیه) گرفته شده است. معمولا در بینی چشم. این ضایعه ناشی از رشد خوش خیم ورید های ملتحمه و ملتحمه است. قورباغه پوسته پوسته ای است که آن را در گوشه ای از چشم ایجاد می کند و موجب بروز آن می شود. مچ دست معمولا به نظر می رسد به عنوان سفید بر روی ملتحمه، که به تدریج به قرنیه رشد می کند. به علت وجود رگ های بزرگ، رنگ ناخن معمولا صورتی یا قرمز است. مفاصل گاهی اوقات ملتهب می شود، باعث تحریک، خارش و پاره شدن می شود. گاهی اوقات مشت بسیار زیاد می شود و از طریق قرنیه می رسد و مانع از بینایی می شود. علاوه بر این، حتی انگشتان کوچکتر می توانند باعث ایجاد آستیگماتیسم با تغییر قرنیه و تاری دید شوند.
علت دقیق چشم قورباغه

علت دقیق شناخته شده نیست. ناخن ها اغلب در افرادی که بیشتر وقت خود را در خارج از منزل می گذرانند، به ویژه در آب و هوای آفتابی رخ می دهد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، به ویژه اشعه ماوراء بنفش، مدتهاست که یکی از دلایل اصلی خشکی و گرد و غبار است.
جلوگیری از ناخن

اشعه ماوراء بنفش خورشید 3 در ایجاد فلیکر موثر است. بنابراین، توصیه می شود افرادی که در مناطق آفتابی زندگی می کنند و در معرض نور آفتاب قرار داشته باشند باید کلاه های کلاه و عینک آفتابی را پوشانده باشند. همچنین، باد شدید است و خاک ممکن است در تحریک چشم برای ایجاد تلنگر موثر باشد. در افراد دارای ناخن، مصرف آب در چشم (هنگام شستن صورت یا حمام کردن) می تواند چشم ها را تحریک و موجب تحریک و قرمزی چشم ها شود. بنابراین این افراد باید مراقب باشند تا حداکثر به چشم بیفتند.
درمان فیستول در مراحل اولیه

برای درمان مچ دست چشم ها در مراحل اولیه، آنها قطرات التهابی چشم، قرمزی و ناراحتی چشم را کنترل می کنند. در صورت دخالت قرنیه (بیش از 2 میلی متر)، ناراحتی بیمار، تداخل با لنزهای تماسی یا مشکل زیبایی، این ضایعه باید با جراحی درمان شود. در درمان زخم های چشم، روش های جراحی، بافت سالم، سلول های بنیادی یا سایر ملتحمه ها، جایگزین بافت های گربه می شود و در موارد عود مجدد، برای پیوند قرنیه استفاده می شود. نکته مهم دیگر این است که داروهای ضد قارچ بسیار سمی هستند، بنابراین اگر شما توسط پزشک خود تجویز می شود، شما باید به طور مرتب برای جلوگیری از عوارض جانبی دارو با پزشک مشورت کنید. اجتناب از استفاده از قطره های مختلف چشم بدون تجویز چشم پزشک.

  • مجید نقدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی