سرخالو

سرخالوی چینی ، سرخالو چیست ،میوه سرخالو چیست،سرخالو میوه،خواص میوه سرخالو،عکس میوه سرخالو،خواص سرخالو،میوه سرخالو،میوه سرخالو،میوه ی سرخالو،نام دیگر میوه سرخالو،فواید سرخالو،درخت سرخالو،خاصیت سرخالو،سرخالوی مژکی،سرخالو مژکی

سرخالوی چینی ، سرخالو چیست ،میوه سرخالو چیست،سرخالو میوه،خواص میوه سرخالو،عکس میوه سرخالو

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد سرخالو صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.سرخالو (Lychll) میوه ای است که پوست آن سرخ و چرم مانند و تیغ تیغی و شبیه توت فرنگی است. قسمت خوراکی آن سفید، شفاف، سفت و آبدار است. این میوه استوایی به وفور در جنوب چین، جنوب تایوان، شمال ویتنام، اندونزی، فیلیپین و هند کشت می شود.لازم به ذکر است این میوه تا جایی که ما اطلاع داریم در ایران وجود ندارد و قصد ما از بیان خاصیت این میوه، آشنایی بیشتر خوانندگان با خواص میوه های مختلف است که طی سفرهای خود ممکن است اسم آن را بشنوند و همچنین انگیزه ای باشد برای واردکنندگان تا در کنار وارد کردن انواع و اقسام لوازم لوکس و تزئینی، توجهی هم به محصولات گیاهی و زیست محیطی سایر نقاط دنیا داشته باشند.

سرخالو چیست

سُرخالو[۱] میوهٔ گیاهی است با نام علمی سرخالوی چینی (Litchi chinesis) متعلق به تیرهٔ ناترکیان (Sapindaceae) و راستهٔ ناترک‌سانان. پوست آن سرخ و چرم‌مانند و تیغ‌تیغی و شبیه به توت فرنگی است؛ قسمت خوراکی آن سفید و شفاف و سفت و آبدار است و شکل آن از گرد و گاه بیضی و قطر آن از یک تا یک ونیم سانتیمتر متغیر است؛ شیرین و معطر و بومی جنوب چین و مناطق مجاور آن است. از میان تولیدکنندگان این محصول در آسیای جنوب شرقی، شبه قاره ی هند و آفریقای جنوبی، چین، تولید کننده ی اصلی سرخالو است و پس از آن هند (۷۱ درصد محصول سالانه ی هند در ایالت بهار تولید می شود.) قرار دارد.

آشنایی با میوه سرخالو

پوست این میوه، قرمز، چرم‌مانند و تیغ‌تیغی و شبیه به توت فرنگی است، قسمت خوراکی آن سفید و شفاف و سفت و آبدار است و شکل آن از گرد و گاه بیضی و قطر آن از یک تا یک و نیم سانتیمتر متغیر است. جالب اینجاست که این میوه هسته قهوه‌ای رنگی دارد که طعم آن با خود میوه متفاوت است و پاکستانی‌ها با مخلوط کردن آن با خامه و سایر مواد از آن به عنوان دسر بعد از غذا استفاده می‌کنند. لیچی جزو میوه‌هایی است که رسیده بودن آن را می‌توان از بوی خوشش تشخیص داد. پوست این میوه قرمز رنگ و سفت است اما اگر شیوه خوردن آن را بلد باشید پوست سفت لیچی به راحتی از میوه جدا می‌شود و شما می‌توانید مغز سفید رنگ و شیرین آن را میل کنید. اندازه لیچی تقریبا با آلو سیاه برابر است. هنگامی که اولین بار این میوه را می‌خورید احساس می‌کنید دهانتان خشک شده است اما پس مدتی که لیچی در دهان شما آب شد از خوردن آن لذت خواهید برد.

سرخالوی چینی ، سرخالو چیست ،میوه سرخالو چیست،سرخالو میوه،خواص میوه سرخالو،عکس میوه سرخالو

خواص سرخالو

مغذی و مقوی معده است و به هضم غذا کمک می کند، در موارد بزرگ شدن غده ها و تومورها تجویز می شود، برای معالجه گزش جانوران سمی مصرف می شود حال اگر میوه را همراه با دانه اش دم کنید و آب آن را بنوشید: سرفه را تسکین می دهد برای کاهش قند خون مفید است اختلالات عصبی و دردهای عصبی را برطرف می کند هسته‌ی سرخالو هم خالی از فواید نیست و خواص هسته‌ی این میوه عبارتند از: تشنگی را تسکین می دهد خنک کننده و قابض است مسکن درد می باشد برای معالجه آماس بیضه مفید است آن را دم کنید و آبش را بنوشید. سرفه را تسکین می دهد. در موارد اختلالات عصبی و تسکین دردهای عصبی فتق تجویر می شود

کدام کشورها سرخالو دارند

لیچی در ابتدا یک میوه جنگلی بود اما کم کم مردم جنوب چین و کشورهای حوزه شبه‌قاره هند شروع به کشت آن کردند و باغ‌های لیچی به وجود آمد که هم مکانی زیبا برای تفریح بود و هم مکانی برای چیدن و صادرات این میوه منحصر به فرد. امروزه نیز این میوه استوایی در کشورهای تایلند، فلیپین، هند، آفریقای جنوبی، آمریکا، نیوزیلند، ژاپن، استرالیا و پاکستان کشت می‌شود اما خاستگاه نوع مرغوب آن شبه‌قاره هند به ویژه پاکستان است. اگر خواسته باشید لیچی بخرید بهتر است میوه‌ای بخرید که پوست آن صورتی رنگ باشد تا زود خراب نشود اگر پوست لیچی سبز یا زرد باشد نارس است و اگر قرمز باشد بر اثر رسیده بودن زود خراب می‌شود. اگر از لیچی در یخچال نگهداری شود یک هفته بیشتر دوام نمی‌آورد پس بهتر است به مقداری از این میوه بخرید که زود مصرف شود.

بیشتر بخوانید : انبهتوت فرنگیآناناسانارکیوی