وبلاگ کلوچ

وبلاگ کلوچ

وبلاگ کلوچ

وبلاگ کلوچ

وبلاگ کلوچ

گوشت آبگوشتی

گوشت آبگوشتی ,گوشت آبگوشتی چیست,گوشت آبگوشتی قیمت,گوشت آبگوشتی,با گوشت آبگوشتی چی بپزم,بهترین گوشت آبگوشتی,نوع گوشت آبگوشتی,غذا با گوشت آبگوشتی

گوشت آبگوشتی , گوشت آبگوشتی چیست , با گوشت آبگوشتی چی بپزم , بهترین گوشت آبگوشتی

توضیحاتی در مورد گوشت آبگوشتی

اگر یکی از طرفداران پر و پا قرص غذاهای اصیل ایرانی باشید احتمالا به سادگی از آبگوشت یا دیزی نمی‌گذرید. زیرا دیزی یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که بسیار مقوی بوده و منبع اصلی پروتئین است. اما چیزی که بیش از هر چیزی اهمیت دارد نحوه درست کردن آن است. زیرا آبگوشت نیز مانند همه غذاهای ایرانی دیگر به فوت و فن خاصی برای طبخ نیاز دارد. اما با توجه به اینکه گوشت اصلی‌ترین ماده غذایی موجود در این غذا است، انتخاب گوشت مناسب آبگوشت مهمترین نکته‌ای است که در پخت دیزی باید به آن توجه شود. در این مطلب از سایت جسارت در مورد گوشت آبگوشتی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

انتخاب گوشت آبگوشتی

شاید به جرات بتوانم بگویم که انتخاب گوشت مناسب آبگوشت سخت‌ترین مرحله از پخت یک آبگوشت ایرانی اصیل است. زیرا بهترین گزینه برای پخت یک آبگوشت خوشمزه گوشت گوسفندی به همراه دنبه است. هر چند تهیه آبگوشت با گوشت گوساله هم امکان پذیر است. اما بی‌شک گوشت گوساله نمی‌تواند لذت طعم گوشت گوسفندی را به غذای شما بدهد. بنابراین فراموش نکنید که گوشت گوسفندی همراه با چربی کافی می‌تواند ابهترین انتخاب برای گوشت مناسب آبگوشت شما باشد.

انواع گوشت

۴ نوع گوشت داریم که عبارتند از: ۱)گوشت سفید ۲)گوشت قرمز ۳)گوشت ماهی و فراورده‌های آن ۴)گوشت‌های تفریح علت جدا کردن گوشت ماهی از گوشت سفید این است که با اینکه در گوشت ماهی هم مثل گوشت سفید میزان میوگلوبین کمتر از گوشت قرمز است اما عضلات ماهی‌ها با شرایط زندگی آنها سازگار گشته است و کاملاً با گوشت مرغ و بوقلمون و… که در دسته گوشت‌های سفید قرار دارند متفاوت است. گوشت تفریح به آن دسته از حیواناتی که شکار شده اند مثل آهو و اسب و گوزن و… گویند. علت جدا کردن گوشت تفریحی از گوشت قرمز این است که به خاطر تحرک این حیوانات گوشت آنها تفاوت کیفی بالایی با حیواناتی از قبیل گاو و گوسفندو… که در دسته گوشت قرمز قرار میگیرند دارند.

مواد لازم برای آبگوشت

هر چند اکثر افراد تصور می‌کنند که آبگوشت یکی از ساده‌ترین غذاهایی است که می‌تواند سریع آماده شود. اما اگر شما یک آشپز حرفه‌ای باشید مطمئنا می‌دانید که طبخ آبگوشت به حوصله، زمان و دقت زیادی نیاز دارد. و اینکه انتخاب مواد اولیه آن یکی از دشوارترین مراحل آماده سازی این غذای اصیل ایرانی است. از این رو به شما توصیه می‌کتم که دستورالعمل مرحله به مرحله زیر را برای تهیه یک آبگوشت خوشمزه و اصیل ایرانی طی کنید. اما قبل از هر چیز مواد تشکیل دهنده یک آبگوشت سنتی اصیل را با شما در میان می‌گذاریم. مواد لازم جهت تهیه یک آبگوشت سنتی و اصیل گوشت مناسب آبگوشت حبوبات ( نخود، لپه و یا لوبیا و …) پیاز سیب زمینی گوجه فرنگی رب ادویه آبگوشت زرد چوبه دارچین نمک و فلفل سیر (در صورت دلخواه)

انتخاب حبوبات برای آبگوشت

هر چند نخود یکی از اصلی‌ترین حبوباتی است که در تهیه آبگوشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما انتخاب حبوبات مورد استفاده در آبگوشت تا حد زیادی به ذائقه و فرهنگ شما بستگی دارد. معمولا نخود، لپه و لوبیا رایج‌ترین حبوباتی هستند که در تهیه آبگوشت از آن‌ها استفاده می‌شود. بنابراین برای طبخ یک آبگوشت خوشمزه و اصیل لازم است ابتدا حبوبات مورد نظر خود را انتخاب کرده و حین تهیه گوشت مناسب آبگوشت به تهیه آن‌ها نیز بپردازید.

  • مجید نقدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی