وبلاگ کلوچ

وبلاگ کلوچ

وبلاگ کلوچ

وبلاگ کلوچ

وبلاگ کلوچ

توضیحات در مورد تب زرد

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۸ ق.ظ

توضیحات در مورد تب زرد

یک تب زرد در تعداد قابل توجهی از کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین وجود دارد. این تب یک بیماری ویروسی خطرناک است که از طریق پشه ها منتقل می شود. علائم عبارتند از تب، سردرد، ترس از نور، ضربان قلب، فشار خون، زردی، خونریزی گوارشی و در نهایت کما. • چرخه سیلواوتیک شامل انتقال ویروس ها بین اولیای غیر انسانی (به عنوان مثال، میمون ها) و گونه های پشه ها در مناطق سایه دار جنگل است. وقتی انسانها در جنگل ها می روند یا کار می کنند، ویروس توسط انسان ها از میمون ها به انسان منتقل می شود. • در آفریقا، چرخه واسطه ای (Savannah) وجود دارد که شامل انتقال ویروس از پشه ها به انسان هایی است که در مناطق مرزی جنگل زندگی می کنند یا کار می کنند. در این چرخه، ویروس از طریق پشه ها از میمون به انسان یا از انسان به انسان منتقل می شود. • چرخه شهری شامل انتقال ویروس ها بین انسان ها و پشه ها، عمدتا Aedes aegypti است. این ویروس معمولا توسط یک انسان سرطانی آلوده به جنگل یا ساوانا به محیط شهری منتقل می شود.
مراکز واکسن تب زرد

لیستی از کشورهائی که این بیماری دیده می شود در این بخش موجود است و افرادی که قصد سفر به این کشورها را دارند در صورت لزوم به این مرکز مراجعه می کنند تا این تب را واکسینه کنند و کارت بین المللی که تزریق واکسن را دریافت می کند را تایید کند. واکسن باید حداقل 10 روز قبل از خروج تزریق شود. این ویروس ضعیف شده و در سن نه ماهگی یا حتی در دوران بارداری تزریق نشده است.
تب زرد در ایران

افرادی که درخواست کارت سبز برای اقامت در ایالات متحده دارند، باید بسته به سن آنها سفارت ایالات متحده واکسینه شوند. این افراد می توانند به موسسه پاستور ایران، با گذرنامه و دفتر بیمه خود در روزهای شنبه تا چهارشنبه اعتراض کنند و کارت بین المللی برای واکسیناسیون دریافت کنند. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، نبوی گفت که مسئولان سازمان بهداشت جهانی موظفند این تب را واکسینه کنند. وی خاطر نشان کرد که مردم می توانند این واکسن را در موسسه پاستور ایران در ساعتهای اداری با ویزای برزیل بطور رایگان دریافت کنند. دریافت کردن.
کنگو تب زرد

این تب عفونت ویروسی رایج در آفریقا و آمریکای جنوبی است. حدود یکصد و پنجاه نفر از مردم طی یک ماه از واکسیناسیون، ایمنی را ایجاد می کنند و این ایمنی مادام العمر است. این واکسن می تواند برای کنترل گسترش بیماری استفاده شود. مسیرها یا به عضله تزریق می شوند و یا به داخل پوست تزریق می شوند.
واکسن تب زرد

واکسن این تب، یک واکسن است که از تب زرد محافظت می کند
علائم تب زرد

افراد مبتلا به این تب معمولا باید پذیرفته شوند. این تب می تواند باعث شود: • تب و علائم مانند آنفولانزا • زردی (چشم زرد یا پوست) • خونریزی از چندین قسمت از بدن • کبد، کلیه، دستگاه تنفسی و سایر مشکلات • مرگ (20 تا 50 درصد موارد خطرناک)

  • مجید نقدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی